donderdag 26 oktober 2017

Woow wat duurde thema ‘herfst’ lang! We hebben in die 4 weken niet alleen over het bos geleerd maar de egel, spinnetjes en de dieren uit het bos kwamen ook aan bod! 

Lees & kijk maar mee wat wij allemaal hebben gedaan:

  • herfstdoos met verschillende technieken: schilderen met kastanjes, afdruktechniek, tekenen van een boom adv een stappenplan
  • logisch rangschikken: tellen van stippen op een paddenstoel of op een grote paddenstoel
  • aan de plasticinetafel maakten ze met spullen uit het bos leuke en grappige herfstmannetjes
  • ons boekenhoekje werd een paddenstoel
  • klassikaal: rijmen met herfstkaarten
  • waarneming van een paddenstoel, egel, spin en herfstmannetje
  • kleien en schilderen van herfstmateriaal
  • schilderen met waterverf van een groot blad
  • media: koekeloeren in de herfst
  • brainstormen rond spinnen en de herfst!
  • fijne motoriek stimuleren: spinnen in doosje leggen
  • ons winkeltje werd een winkel waar de kinderen veel herfstspullen hebben verkocht
  • aan de clicxtafel maakten de kinderen een bos en een bosauto ;-) 
  • fijne motoriek: prikken met duimspijkers
  • liedje ‘ Kabouter op een steen’
  • versje ‘Ga je mee naar het bos?’
  • dansje ‘Ik ben een wandelende boom’
  • bewegingsspelletjes: blaadje leggen, niemand zeggen..
  • spinnenweb schilderen adv een stappenplan
  • gericht gooien van spinnen in het spinnenweb
  • taalspelletjes ( rijmen, woorden klappen, ...) 
  • in de bouwhoek maakten we een herfstboom met kaplablokken
  • klassikaal & individueel: paddenstoelspel: wie heeft er eerst zijn paddenstoel vol met witte stippen?
  • halloween: schilderen van een spin in zijn spinnenweb en maken van een spookje 
  • paddenstoelenspel
  • denkactiviteit: schaduwen zoeken
  • aanbieden van informatieve boeken over de herfst, spinnen, ..
  • vingerpoppenspel met ons kabouterkastje
  • ...


Ons volgend thema (na de herfstvakantie) zou gaan over een klein lief molletje ;-) (de eerste 2 dagen starten we met onze puzzelrups!)

Tot blogs! 

Juf Femke






  



















































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten