dinsdag 5 december 2017

Vandaag mocht ik voor de eerste keer in mijn leven een trouwkleed aandoen! Ik mocht die van juf Dominque even lenen die al meer dan 28 jaar oud is ;-) 
Ik hoopte dat zwarte piet met mij wou trouwen, maar helaas! Hij koos voor zwarte miet. De kindjes in de klas waren wel blij dat ik niet naar Spanje moest verhuizen ;-) 

De voorbije 2 weken deden we super veel:


  • brainstormen rond het nieuwe thema
  • maken van een aftelkalender
  • verschillende verhalen over Sinterklaas en zijn spiekpietjes: Rikkie helpt sinterklaas, Spiekpietjes in nood, Sinterklaas wil op vakantie, …
  • waarneming kledij van zwarte piet en sinterklaas
  • knutselen van sinterklaas op een stokje adv verschillende technieken, zwarte piet zit in zijn schoorsteen en een stoomboot.
  • lied: ‘ En ik spring, spring spring als een pepernoot ( vliegerlied)
  • gericht zoeken: waar zitten de 10 spiekpietjes verstopt?
  • ons poppenhuis werd een pietenhuis 
  • taalspelletjes: we klappen woorden en vangen lekkere pepernoten
  • wiskunde: tellen van pepernoten ( rangtelwoorden)
  • in onze bouwhoek maakten ze met de kapla’s super mooie constructies!
  • met de clixs maakten ze een hele grote stoomboot
  • in ons winkeltje verkochten ze vele cadeautjes
  • onze lange tafel werd onze inpakfabriek
  • we maakten cadeautjes met duploblokken
  • we speelden verschillende spelletjes: stapelen van zwarte pieten en memory
  • met de rekenstaafjes maakten we een sint en piet
  • we knutselden een mijter of een zwarte pietenmuts
  • sommige kinderen maakten een matrix op papier
  • we schilderen een sinterklaas met zijn staf!
  • media: koekeloere ‘ Sint en zijn pieten’
  • kleuren volgens legende
  • klassikaal: groepjes maken van 2 pepernoten
  • tekenen op tekenbord: teken de andere helft
  • ..
Sint bracht heel veel leuke cadeautjes in onze klas: een nieuwe pop, een poppenwagen, prinsessenhuis van playmobil, ... 

Vanaf donderdag starten we met het thema ' Kerstmis'!

Tot blogs!

Juf Femke 

































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten